Αν θέλετε βάλετε και εσείς το banner μου στο blog σας!!!

BannerFans.com

Σάββατο 16 Μαΐου 2009

Δωρεάν Downloading και κρίση στη δισκογραφία.






Σε συνέχεια της χθεσινής παρουσίασης που κάναμε για τις «Μεγάλες ...Αγάπες» των Ελλήνων, σήμερα σειρά έχουν οι συνήθειες του κόσμου και η κρίση στη δισκογραφία με στοιχεία από τη μουσική αγορά στην Ελλάδα.
Αρχικά στα άτομα ηλικίας 15-44 ετών η αγαπημένη συνήθεια είναι η ακρόαση του ραδιοφώνου σε ποσοστό 69% και ακολουθεί με μεγάλη διαφορά η τηλεόραση με 51%. Αμέσως μετά σκαρφαλώνει η χρήση του διαδικτύου με 46% ενώ η παρέες και ο περίγυρος είναι η 4η αγαπημένη συνήθεια με 45%. Σημαντικό είναι επίσης ότι ο κόσμος προτιμά να ακούει μουσική από το ραδιόφωνο παρά από τα μουσικά κανάλια που έπονται με 34%. Τελευταία αγαπημένη συνήθεια είναι τα CD Shops με 6% !
Επίσης οι Έλληνες ακούν μουσική από το ραδιόφωνο σε ποσοστό 75% και από CD σε 32% και τελευταίο είναι το IPOD σε 5% ! Οι γυναίκες προτιμούν περισσότερο το ραδιόφωνο από ότι οι άντρες και τα παιδιά αγαπάνε την ακρόαση από του ηλεκτρονικούς υπολογιστές καθώς έρχεται δεύτερο στην προτίμηση τους με 30%. Όσο μεγαλώνει η ηλικία τα CDs γίνονται και πιο αγαπημένη συνήθεια ενώ οι Η/Υ εξαφανίζονται.
Από πού αποκτούν την αγαπημένη τους μουσική όμως οι Έλληνες; Το 66% «κατεβάζει δωρεάν από το internet» και 61% αντιγράφει από τους φίλους του. Κοινώς η μεγάλη πλειοψηφία αποκτά τη μουσική παράνομα καθώς νόμιμα δια της οδού της αγορά προτιμά μόνο το 46% από δισκοπωλεία και το 7% από το internet! Από πλανόδιους αγοράζει το 24% και θα σταθούμε σε αυτό αργότερα καθώς όπως φαίνεται από τα στοιχεία, κρίση φαίνεται να περνούν και αυτοί!
Το «δωρεάν downloading» προτιμάται και από τα 2 φύλα και περισσότερο στις ηλικίες 18-24 ετών, παρ' όλα αυτά δεν θεωρείται από αυτούς σαν η μοναδική αιτία πτώσης των πωλήσεων των CDs, αλλά μία από τις αιτίες. Ποιες είναι όμως οι άλλες αιτίες πτώσης των πωλήσεων; Τα πειρατικά CD από του πλανόδιους (32%), η οικονομική κρίση (26%),η δυνατότητα να φτιάχνεις δικά σου (21%) και η υψηλή τιμή τους (11%) πιστεύει ο κόσμος ότι είναι ο λόγος για την προαναφερθείσα πτώση.
Θα έπρεπε όμως να παρθούν μέτρα για την καταστολή του φαινομένου; Όχι λέει δίχως δισταγμό ο κόσμος σε ποσοστό 52% ενώ συμφωνεί μόνο το 43%. Όταν αναφερόμαστε όμως σε μέτρα, υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος ο οποίος έχει 3 στάδια. Στο 1ο στάδιο ο παράνομος χρήστης που κατεβάζει δωρεάν τραγούδια, θα προειδοποιείται με e-mail. Ύστερα αν χρειαστεί θα στέλνεται μία συστατική επιστολή και αν πάλι δεν συμμορφωθεί θα αποβάλλεται από το internet για ένα χρονικό διάστημα.
Εάν εφαρμοστούν αυτά τα μέτρα το 55% μετά τη 2η προειδοποίηση θα σταματούσε ενώ το 28% θα συνέχιζε. Οι άντρες φαίνονται να αψηφούν περισσότερο αυτά τα μέτρα και οι ηλικίες 18-24 ετών είναι οι πιο θεριακλήδες!
Κρίση στη δισκογραφία
Τι λένε όμως τα στοιχεία για τη σημερινή κατάσταση στη δισκογραφία; Το 2008 οι πωλήσεις των δισκογραφικών έφτασαν τα 30,3 εκ. ευρώ και τα 5.6 εκ τμχ CD, ενώ το 2007 είχαμε 42,4 εκ ευρώ και 7,6 εκ τμχ. Δηλαδή η πτώση έφτασε το 28,5% σε τζίρο και το 26,3% σε τεμάχια CD. Η πτώση βέβαια σε σχέση με 10 χρόνια πριν είναι τεράστια!
Ενδεικτικά το 1998 είχαμε 3300 δισκοπωλεία στην Ελλάδα ενώ πέρυσι το 2008 μόλις 350 (εκ των οποίων τα περισσότερα ειδικεύονται σε συγκεκριμένο είδος μουσικής) !!
Οι πωλήσεις μέσω internet από την Ελλάδα έφτασαν το 1,4 εκ. ευρώ, 27,2% περισσότερες από πέρυσι. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι πωλήσεις μέσω της κινητής τηλεφωνίας έφτασε τα 35 εκ. ευρώ έναντι των 27 εκ του 2007! Το αγαπημένο ρεπερτόριο είναι η ελληνική μουσική που φτάνει το 80% έναντι της ξένης που περιορίζεται στο 20%. Στην κινητή τηλεφωνία πρώτη προτίμηση έχουν τα «χιτάκια» της εποχής ενώ μέσω internet μεγάλη ζήτηση έχουν τα παλιά ελληνικά τραγούδια από Έλληνες του εξωτερικού.
Που ξοδεύει όμως ένα ελληνικό νοικοκυριό τα χρήματα του για διασκέδαση; Στα καφέ και τα μπαρ έδωσαν το 2005 373 εκ ευρώ, στα club και στα μπουζούκια 240 εκ ευρώ και τέλος για σινεμά/θέατρα/συναυλίες ξόδεψαν 176 εκ ευρώ. Το 2008 ο τζίρος των συναυλιών εκτιμάται πως έφτασε τα 50 εκ ευρώ μα αυξητικές, αυξημένος σε σχέση εμ τα προηγούμενα χρόνια.
Το δωρεάν κατέβασμα όμως της μουσικής έχει χτυπήσει και την αγορά των πειρατικών CD. Το 2008 εκτιμάται πως ο τζίρος ήταν 28 εκ ευρώ και τα 7 εκ τμχ σε σχέση με τα 80 εκ ευρώ και τα 20 εκ τμχ!
Τέλος επειδή πολύς λόγος γίνεται για τη διανομή δικαιωμάτων στους στιχουργούς και τους συνθέτες των τραγουδιών και πολλά είναι τα παράπονα από τα bars και τα cafe για την απόδοση του κάθε μήνα, οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους. Σύμφωνα με την ΑΕΠΙ για το 2007 οι δημιουργοί πήραν 47,53 εκ ευρώ!
ΑΠΟ:http://www.e-radio.gr/blog/post.asp?uid=715

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου